Alla inlägg under juli 2014

Av Maria Klasson - 30 juli 2014 22:15

Oftast när jag får äran att inhandla något för min fars räkning rör det sig om presenter till mamma. Inköp av smycken, solstolar och annat smått och gott har delegerats till någon eller några av de tre döttrarna. Min pappa hatar konsekvent alla affärer som inte har åtminstone EN uppsättning skruvmejslar till försäljning.

Men idag fick jag ett riktigt uppdrag. Till och med i nivån snäppet över "Fasadpensel", ett uppdrag som gjorde att jag fick sätta foten på en riktig bygghandel! Problemet var att han själv inte visste det formella ordet för det han sökte. Jag fick alltså trippa in på bygghandeln och be om en "plaststrumpa" för brädor, minst fyra meter lång. För säkerhetsskull bredde jag på med min bredaste Stockholmska, det har visat sig vara oväntat effektivt i Dalarna när man inte riktigt vet vad man håller på med. Dalmål och konstiga efterfrågningar= lite lätt efterbliven. Stockholmska och konstiga efterfrågningar= Stackars tjej som inte sett den riktiga världen, jag måste hjälpa henne...

Jag måste säga att det inte var riktigt högsäsong i bygghandeln just nu med tanke på att jag hade tre karlar som glatt försökte gissa sig till vad jag egentligen menade. Om ni undrar vad en minst fyra meter lång plaststrumpa att stoppa brädor i heter så är den fackmannamässiga termen "byggslang" och om ni undrar varför jag misslyckades med uppdraget så tar det i snitt sju år för dem att sälja slut på en uppsättning. Det är bara riktiga skogshuggar-karlakarlar och jag som vill ha dem!

Av Maria Klasson - 30 juli 2014 00:37

Det känns fint att vara hemma i Orsa. Man får lite perspektiv på livet och vad man kan utsättas för. Livet är fullt av kontraster, det är det vi lär oss av.

Av Maria Klasson - 28 juli 2014 20:03

36 år gammal har jag funnit mitt kall i livet. Flugorna kring Orsa ska utrotas, alternativt ska bonden vi har till granne och som drar hit merparten av dem förflyttas. Jag tänker att Sibirien vore en lämplig ny lokalisation. Hursomhelst är de jäkligt jobbiga och faktiskt lite smått mentalsjuka. Vår lokala vattenförening har någonstans en oupptäckt läcka. Jag misstänker starkt att just dessa flugor kläckts i pölarna från denna läcka och att det skett någon form av mutation hos denna stam. Läckan återfinns troligtvis hos någon som förvarar farliga kemiska och radioaktiva ämnen. Det är mitt hetaste tips till vattenföreningen. Någon annan förklaring kan jag inte hitta till flugornas tvångsmässiga beteenden och attackflygningar. Så medan flugorna är besatta av att flyga in i mina näsborrar och öron är jag besatt av att arkebusera dem. Samtidigt som jag predikar om att värna om jordens alla varelser för mina barn. Jag fungerar som en lönnmördare skulle man kunna säga och blir jag påkommen hävdar jag att jag bara agerat i självförsvar. Det ligger ett litet uns av sanning i påståendet...

Presentation


Välkommen till min blogg! Jag är nybliven 3 barns mamma med en autistisk dotter, en magknipsbebis och en femåring som redan börjar tycka att mamma inte fattar något. Den här bloggen handlar om min stundtals kaotiska vardag, det som är och ibland det som h

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards