Alla inlägg under november 2013

Av Maria Klasson - 12 november 2013 21:28

I morgon bär det iväg! Hela hösten har det planerats inför den stora Ullareds resan, ett andrum i vardagen, mammans egotid, plånbokens stora fasa och alldeles, alldeles underbart! I fem timmar ska tre trötta småbarns mammor få köra bil utan att någon ropar maaaammma var tredje kilometer, kissar på sig eller stoppar popcorn i brorsans öra. Jag hatade långa bil/tågresor innan jag fick barn. Men att kuska tåg upp till Boden idag utan kids är som ett yasuragi i plåt... Man får både tugga sin mat och tänka klart sina tankar. Ett klart bonus är också att få bajsa med stängd dörr.

I morse hängde resan dock lite löst. Lillemans hela avdelning insjuknade i någon mag bacillusk. Han verkar ha klarat sig bra, men i rena rama paniken stoppade jag in den eventuellt sjuke i bilen och rattade till Ica Maxi. Där fylldes förrådet med vitpepparkorn och handsprit på. Så här efteråt känns det lite stört att jag tvättade ansiktet med handsprit, men just då kändes det helt logiskt...

Presentation


Välkommen till min blogg! Jag är nybliven 3 barns mamma med en autistisk dotter, en magknipsbebis och en femåring som redan börjar tycka att mamma inte fattar något. Den här bloggen handlar om min stundtals kaotiska vardag, det som är och ibland det som h

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards